light orc-icoBlíží se druhá fáze uzavřené bety Orcs Must Die! Unchained a proto si shrneme všechny důležité novinky, které hru čekají. Stále ale zatím nejsou změny oficiálně oznámeny a všechny informace v tomto článku čerpají z uvolněných gameplay videí vývojářských verzí hry a informací z Insider Access. Až Robot Ent. vydají poznámky k vydání, informace upřesníme.

Z původního konceptu hry prakticky nezůstal kámen na kameni a změny zaznamenají téměř všechny prvky ve hře.
Designovou i funkční změnou projde základní dashboard a lobby v matchmakingu. Přibudou zde nabídky a funkce pro editaci, seskupování a vylepšování jednotek i pastí.

250px-Trap_BarricadeTakže z toho vyplývá, že budeme moci vytvářet a vylepšovat staré dobré pasti. Další pasti samozřejmě přibudou, připomeňme ty z předchozích dílů. Nejdůležitější jsou bezpochyby barikády, které zásadně změní podobu i funkci killboxů, dále grinder, floor scorcher a mnoho dalších nových a unikátních pastí. Pasti by měly mít možnosti úprav tzv. „zvláštnosti“. Každý hráč si tak bude moci ovlivnit velikost, tvar i funkčnost svých pastí. Otevírají se tak velice široké možnosti pro vaši kreativitu a vynalézavost. Posouvá se tím taktická i strategická složka do nevídaných oblastí, které byste těžko hledali v jiných hrách. Navíc tu nebudou jen destruktivní pasti, ale také podpůrné mini-glyphy a plošinky, které mohou dočasně zrychlit hráče nebo posílit jeho schopnosti…

earth-elemental-icoVedle pastí se další výrazná změna dotkne i jednotek. Předem složené sestavy jednotek jako takové již nebudou a hráči si sami vytvářejí skupiny z dostupných kartiček, které kombinují ve warcampu ne všichni hráči z teamu, ale nově hlavně útočící hráči (viz. níže). Systém levelování warcampu a povyšování nyní umožňuje vyvolat tzv. bosse – speciální jednotky, které mají některou z unikátních vlastností. Earth Elemental známý z předchozích dílů série se například rozpadá na dva menší, Mountain Troll Orfum ničí barikády v killboxu, pokud jich tam je více jak 6 atd…

war-mageHrdinové mají také mnoho nového. Nově jsou role hráčů striktně rozděleny na útočné a obranné. Útočníci mají na starost kombinování jednotek ve warcampu, vylepšování a jejich podporu v boji. Obránci zase pokládají pasti, budují killboxy a odrážejí útoky nepřátel. Prostředky pro pokládání pastí nebo vylepšování warcampů nově nejsou pro každého hráče jednotlivě, ale celkově týmově v jakémsi budgetu. Každý hráč se tak může soustředit pouze na svou roli a nemusí se zabývat tím, co má na starosti jiný hráč. Hráč během boje získává povýšení pro daný match. Každý další level mu umožní provádět pokročilejší možnosti, pokládat složitější pasti, využívat vylpšení od Weavers nebo vypouštět bossy.
Z dostupných gameplay videí je patrné, že se hrdinové pohybují o trochu pomaleji, ale to se dá kompenzovat výše zmiňovanými pomocnými glyphy. Zpomalení hráčů ale neznamená, že by celkový gameplay nějak ztratil na akčnosti nebo zábavnosti. Vypadá to náramně dobře! Nyní bude kladen větší důraz na spolupráci a strategii. Stačí malá chybička a match nezvratně a rychle skončí. Bude tedy hodně důležité mít dobré spoluhráče a domlouvat se. Postrachem všech hardcore hráčů více než kdy jindy bude, pokud se vám v teamu objeví nováček. Doufejme tedy, že ve hře bude dostatečně názorný a blbuvzdorný tutoriál povinný pro všechny nové hráče a nebude se opakovat chyba, kvůli které některým hráčům nešel dokončit tutorial a vývojáři museli původně povinný tutorial umožnit přeskočit…

mapaZatím se ani nemluvilo o tom, jestli se nová mapa a nová hrdinka objeví již v tomto očekávaném updatu, nebo v některém příštím. Novinek je ale už tak mnoho, že případnou dočasnou absenci nové mapy a hrdinky rádi odpustíme:)
Toto všechno s sebou přinese i mazání a resetování nahraných odměn. Bohužel se zatím moc neví o nějakém kompenzačním systému a podle informací v diskuzi se do podobného navrácení nahraných lebek, jako tomu bylo při posledním mazání, vývojářům moc nechce. Každopádně navrácení herního zlata lze pochopitelně očekávat, jak to bude s lebkami, tak to se zatím neví. Určitě si i udělejte screenshoty vašeho seznamu přátel pro snadnou obnovu a opětovné přidání kamarádů, protože mazání se s největší pravděpodobností dotkne i friend-listu a veškerého nastavení v menu.

Elizabeth-trickle coinV Severní Americe se tohoto updatu dočkají 24.3., v Evropě se hovoří o konci března, očekávejme zpoždění v řádech dnů, možná i týden. Není to totiž jen o nahrání nové verze na evropský server. Pro Evropu se musí řešit lokalizace do ostatních jazyků (čeština stále chybí) a i případné úpravy pro země, ve kterých jsou podmínky pro vydávání a hodnocení násilného obsahu ve videohrách přísnější, než v ostatních zemích…
OMDU nám roste do krásy a má našlápnuto správným směrem stát se mimořádně úspěšnou a jedinečnou hrou. Je báječné být u toho :)

One Response v “Druhá fáze již brzy”

Místo pro vaše komentáře

Získej OMD
  • OMD!U OMD!U
  • OMD!2 OMD!2
  • OMD! OMD!
Spolupráce
Návštěvy
  • Od 24.5.2014 celkem : 22462
  • Dnes : 121
Sociální síťování
orc must die cz funsite na g+ OMDU na Steamu orc must die cz youtube kanál rss
OMD na Twitteru