orcBude to týden, co se pro předplatitele začalo s masivním přidělováním přístupů do Alfa verze Orcs Must Die! Unchained. V jakém je hra stádiu a jak se hraje? Něco málo jste si mohli přečíst v minulém článku, dnes se hlavně podíváme na aktuální novinky, ukážeme si i pár obrázků a hlavně si povíme, jak se hraje OMD! Unchained.

TIP: Sledujte články označené štítkem Unchained

Jako první je potřeba zmínit, že v aktuálním sestavení je jen samotná hra a nadstavba v podobě základní lobby pro připojení dalších hráčů, výběru hrdinů a chatování, které funguje pro potřeby spojení až deseti lidí obstojně. Není to ještě úplně dokonalé, protože lobby a hra jsou v samostatných oknech a zdá se, že mezi sebou nemají vyřešena privilegia. Hra se tak například snaží spustit dvakrát, nebo se naopak nespustí vůbec, ale to se nestává zase tak často a pokud hru nebudete spouštět na celou obrazovku, tak se s těmito problémy nesetkáte.
Je tu náznak i prostor pro budoucí správu profilu, schopností, inventáře, přátel a řazení kartiček a jejich obchodování. Taktéž se za odehrané zápasy získává zlato a leveluje se váš profil. Nic z toho ale zatím nelze nijak využít a dle vyjádření samotných vývojářů z Robot Entertainment může být vše resetováno kdykoli v průběhu uvolňování dalších testovacích verzí.

SpitfireGame 2014-04-30 21-18-57-65SpitfireGame 2014-04-30 21-35-28-93SpitfireGame 2014-04-30 21-39-12-56

Tento týden proběhl větší update jak Spitfire Dashboardu, tak i samotné hry, kterou pohání Unreal Engine 3 a byly vyresetovány veškeré nahrané odměny i nastavení. Pro následující dny se chystá další patch, který má upravovat hlavně mapu.
Patch hry ze dne 29.4. opravuje několik problémů u dvou hrdinů, z jednotek byli malinko oslabeni Obři a odlaďuje chování několika pastí i pomoc od Weavers. Bylo přidáno několik předpřipravených inventářů (decků), ve kterých je nově i Freedom trinket.
Boti dokážou sprintovat, více kombinují hrací kartičky s jednotkami a inteligentněji pokládají pasti. Potěší také fakt, že boti již neútočí na Decoy a celková AI je mírně vylepšena v několika drobnostech, samotné hraní proti botům už není tak jednoduché, jako bývalo dříve, ale přesto má k dokonalosti ještě daleko. Úprav se dočkalo pokládání Glyphů a UI, ve kterém je nyní bug, kdy se čas od času permanentně zobrazí title zvýrazněné položky inventáře a nevidíte přes něj na stavy ostatních schopností a zbraní.
Všechny změny, které přinesl poslední patch, jsou vypsány ve fóru na gameforge.com

Když narazíte na dobré spoluhráče, tak soupeření je vážně zábavné a po tomto updatu je hraní ještě lepší, nejen protože zde přibývá stále více nových hráčů a už nemusíte hrát pouze s boty, ale také protože je hra stabilnější, plynulejší a lépe odladěná. Sami tvůrci doporučují se připojovat mezi 17 a 21 hodinou středoevropského času, abyste zastihli ve hře co nejvíce spoluhráčů. Prozatím mám vypozorováno, že nejlepší podmínky a nejvíce hráčů ve hře potkáte skutečně v pozdějších večerních hodinách.

Jak tedy probíhá hra?


SpitfireGame 2014-04-30 22-00-00-25SpitfireGame 2014-04-30 22-02-27-77SpitfireGame 2014-04-30 22-03-19-17

V lobby si vyberete a zamknete hrdinu. Deset hrdinů pro deset hráčů, můžete si vybrat ale naprosto stejnou pětici hrdinů, jakou si zvolil protější tým. Hrdinové se zamykají, protože každý hrdina může být v týmu zastoupen jen jednou (kromě botů). Je dobré se seznámit s vlastnostmi, co který hrdina dokáže a mít jasno dopředu. Čím dříve si svého hrdinu zamknete pro sebe, tím lépe pro vás, protože pokud budete dlouho vybírat, zbyde na vás jen takový hrdina, se kterým se vám hra nemusí dařit. Vpravo dole si vyberete inventář (deck), některé jsou předpřipravené, ale doporučujeme si před samotnou hrou sestavit vlastní.

Po úspěšném odstartování a ziniciování všech hráčů začíná souboj.
Jako první si musíte zvolit jednotky, které ze svého warcampu vysíláte ve vlnách k nepřátelské pevnosti. Každý hrdina má sadu karet s jednotkami. První warcamp je ze začátku na nejnižším levelu a další se musí odemknout. Odemyká a leveluje se za tzv. Leadership pointy (symbol pěsti), které získáváte za zabíjení nepřátelských hrdinů a jejich jednotek a za vypouštění vlastních jednotek z warcampu a jejich postup do nepřátelského území. Za tyto činnosti a za pronikání vašich jednotek za nepřátelské brány také získáváte mince, za které nakupujete pasti a vylepšení u Weavers. Znamená to tedy, že hráč prospívá jedné nebo druhé straně podle toho, jestli zabíjí nebo sám umírá, protože čím častěji umíráte, tím více pomáháte protějšímu týmu, protože má větší odměny a více leveluje své warcampy.

SpitfireGame 2014-04-30 23-50-13-24SpitfireGame 2014-04-30 23-39-55-35SpitfireGame 2014-04-30 23-14-37-85

V cestě k nepřátelskému opevnění je několik chodeb, kam umisťujete pasti (každý hráč může nakoupit jen určitý počet pastí pro danou mapu). Chodby jsou zamčené za branami, které otevíráte a zavíráte podle potřeby. Jednotky se snaží primárně postupovat vpřed a zavřené brány v cestě tedy ničí. Některé brány střeží paladinové. Pokud paladinové zemřou, tak už nemohou být znovu oživeni a na jejich místo lze zpravidla umístit Glyph. To samé se děje i v protějším táboře. Cesty jsou navrženy tak, aby se jednotky z obou táborů nesetkaly. Nejsou tu od toho, aby spolu vzájemně bojovaly, mají namířeno do nepřátelského portálu a jedna nepřátelská jednotka ve vašem portálu vám ubírá 1 bod. Každý tým začíná s dvaceti body a hra končí, když je jedno družstvo bez bodů.
Své jednotky na cestě k nepřátelskému portálu podporujete schopnostmi hrdiny. Jednou jim zesílíte štíty, aby mohli projít přes nastražené pasti, jiným hrdinou pasti při jejich průchodu úplně deaktivujete. K tomu všemu je hlavní složkou boj tváří v tvář. Ikona zkřížených mečů nad inventářem značí, že je hráč v boji. V tomto režimu (combat) nelze například používat Teleportation ring a některé další specifické položky z inventáře. Celý match trvá okolo dvaceti minut a po jeho skončení se zakládá nová lobby, kde se zpravidla setká většina hráčů z předchozího kola, protože jiná skupina je právě ve hře a dohraje za dalších 10-20 minut. Pokud ve správný čas založíte novou lobby (a samozřejmě ji i lákavě pojmenujete), máte slušnou šanci, že se k vám připojí dalších 5-9 hráčů.
Celé hraní je o vhodném kombinování schopností, útoků a spolupráci celého týmu. Dohromady se schopnými hráči je to naprosto skvělá zábava!

Orcs Must Die! Unchained je stále v alfa verzi, ale už nyní je bezvadně hratelná a silně návyková. Na malé drobnosti a chybky se tu ale dá ještě narazit. Není úplně doladěn kolizní systém hráčů (například Blackpaw sice umí vyskočit vysoko, ale nedokáže přeskočit spoluhráče pod sebou). Když stojí širší hrdina v úzké uličce, tak kolem něj nelze projít, boti se občas zaseknou a chybí několik ikon na kartičkách s jednotkami i v inventáři (to už nestihli vývojáři doplnit před uzávěrkou patche a za to se omlouvají).
Oproti Orcs Must Die!2 už hru nehostuje jeden zakládající hráč, ale vše běží na serverech, na kterých jsem zatím nezaznamenal žádný problém nebo lagy. Otázkou je, jak servery obstojí nápor více uživatelů, až začne hru hrát více hráčů z celého světa. To se dozvíme už brzy, protože přístupy do alfa verze jsou stále udělovány a v létě vyjde uzavřená beta.

Místo pro vaše komentáře

Získej OMD
  • OMD!U OMD!U
  • OMD!2 OMD!2
  • OMD! OMD!
Spolupráce
Návštěvy
  • Od 24.5.2014 celkem : 22462
  • Dnes : 3
Sociální síťování
orc must die cz funsite na g+ OMDU na Steamu orc must die cz youtube kanál rss
OMD na Twitteru